Matrimoniale…episodul I

Apartamentul de două camere al familiei Tureaşcă situat la etajul 3 al unui bloc vechi din Drumul Taberei îşi începuse deja viaţa cotidiană încă de la 8 dimineaţa. Madam Tureaşcă, pentru apropiaţi Zeze, trebăluia pe la bucătărie trântind şi zăngănind oale şi tigăi în totală armonie cu Buşu de la PRO TV care se străduia zadarnic să fie băgat în seamă(la micuţul televizor din bucătărie aşezat pe frigider) vorbind despre vremea şi temperaturile din Madrid, Roma, Budapesta etc. O ceapă ce se rumenea apetisant şi promiţător intr-o tigaie, împrospăta greţos mirosurile casei prin uşa întredeschisă strategic a bucătăriei făcând-o să strâmbe din nas pe Lenuş, mezina de “45” de ani… şi ceva… a familiei, ce se lupta în faţa unei oglinzi pătate de muşte cu nişte bigudiuri afurisite  care nu voiau nici de al naibi să stea pe părul său rar şi slinos. Capotul îmbâcsit de gastronomia casnică şi pătat de cafea pe la mâneci era desfăcut  neglijent dezvelind un bust chiar prea generos şi păstos  apărat de un combinezon ce s-ar fi  dorit sexy dacă n-ar fi fost zdrenţuit şi decolorat pe margini. Ursuleţii , macrameurile, figurinele de porţelan de Obor aflate peste tot în sufragerie ca şi Răpirea din Serai ce acoperea un întreg perete întregeau atmosfera de tihnă şi rutină lenevoasă a zilei ce  începea. Lenuş era de vreo 5 ani singură printr-un concurs nefericit de împrejurări care în traducere însemnă o brunetă subţirică, crăcoasă şi cu ochii verzi care îl băgase pe Nelu (fostu’…) în tremurici de plecase ăla d’ acasă numai cu pantalonii şi tricoul pe el (că era vară…) şi de atunci….draci  l-a mai văzut. Acum îşi petrecea viaţa între telenovele, vizite la madam Pleşoianu (vecina de la parter) la o cafea şi rântaşurile greţoase ale lui Zeze, măsa.

Taman când termină de domesticit ultimul bigudiu, Zeze băgă capul pe cadrul uşii şi zise:

– Lenuş mamă, nu dai o fugă până jos să-mi iei şi mie nişte ulei ?… că nu mai am pentru pârjoale.

–  Mai lasă-mă cu uleiul tău nu vezi că am treabă. Mă pregătesc să ies şi mai am să-mi fac unghiile. Duş nu mai fac că am făcut săptămâna trecută…ajunge.

–   …….! Zeze în cumpănă !…   Da’ ce-ţi veni la ora asta? Iar te duci să umbli brambura prin oraş fără niciun dumnezeu după cai verzi pe pereţi şi potcoave de cai morţi? Mai bine ţi-ai găsi şi tu un bărbat mai de doamne ajută decât să-ţi pierzi vremea, că vorba aia, eşti de familie bună… doar bunicătu a fost om cu stare în Bănie pe vremea când era mandatar la Gostat de învârtea banii cu lopata şi vorbea lumea cu el numai cu săru’ mâna. Ehee…oftă Zeze…ştergându-şi mâinile noduroase si soioase de şorţul pătat şi îmbâcsit de toate cele în timp ce-şi aşeză dosul diform de împănat pe un scaun ce protestă scârţîind a neputinţă.

–  Păi tu ce crezi că fac azi?

–  ….?

–  Păi ştii că ieri seară mă chemă Pleşoianca pe la ea să mai facem o pasienţă…mai o cafea acolo…şi-mi povesti de o rudă de-a ei …verişoară după cumnat parcă…ce s-a măritat anu’ ăsta.

-…..?

–  Da’ cum crezi că l-a găsit? Prin matrimoniale…la ziar…că se practică acum.

-…..?

–  Aşa că am pus cu Pleşoianca la cale un text pe care mă duc acum să-l dau la Poştă.

–  Păi şi ce zice acolo…ia să vedem…că poate… poate?

–  Stai aşa să ţi-l citesc că l-am mai pritocit eu astă noapte…ia să vezi, zise Lenuş scoţând la iveală o hârtie dictando boţită, pătată de grăsime şi cu un text plin de ştersături şi completări. Aşaaa : Doamnă singură fără obligaţii, 40 de ani …că nu m-o căuta la buletin…, drăguţă, subţirică spre voluptoasă…am mai dres-o şi eu aici, 1,65 m, păr şaten, ochi căprui, harnică, bună gospodină, tandră, iubitoare, curată, caut perechea sufletului meu.Doresc un bărbat integru fizic şi psihic, serios, romantic, harnic, bogat, cu multe proprietăţi, iubitor, cu simţul umorului sincer şi onest. Raspuns numai de către cei ce corespund, la CP 107 Bucureşti. Ce zici …le-am prins pe toate ?

–  Eu ştiu mamă…nu cumva sunt prea multe…că nici tactu ne le avu pe toate…fie-i ţărâna uşoară. Da’ măcar să se ducă după sifoane sâmbăta …că de restu’…l-om da noi pe brazdă. Eeeei…să fie într-un ceas bun…şi să vedem ce-o ieşi. Hai du-te şi aprinde şi tu o lumânare că n-o strica…

 

N.A.  Episodul II … în postarea viitoare…

 

 

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

