Radetul inimii noastre

Pentru cine nu ştie (nu mă refer la bucureşteni) Radetul este aşa numita Regie de Distribuţie şi Transport a Energiei Termice Bucureşti. Aici se fac şi se desfac toate iţele complicate ale sărăcirii populaţiei prin preţurile nesimţite cerute pe o gigacalorie care nu o simţi când vine iarna decât în buzunar şi deloc în apartament.

Deci…după o scurtă explicaţie…să purcedem la treabă.

Deunăzi, m-a pus dracul să-i promit unuia că-i fac rost de un aviz de la Radet pentru o autorizaţie de construcţie. Înarmat cu un dosar deloc subţire am ajuns în spatele bisericii Sf. Gheorghe pe o vreme de primăvară ploioasă şi mocirloasă numai bună de făcut orice altceva decât să depui un dosar la o Regie…instituţie mamut şi ineficient de birocratică. Direcţionat de un portar…paznic…sau ce-o fi fost el acolo, am urcat alene şi fără grabă la etajul 2 convins fiind că vremea aia cîinoasă nu a scos prea mulţi amatori de avize din casă. ŢAPĂ. Pe un culoar fără ferestre, dotat cu două bănci de placaj (!!!???), aşteptau cuminţi vreo şapte indivizi cu dosare în dotare. Mutre spăşite, plictisite, umile, indiferente. M-am aşezat frumuşel…la coadă…în picioare… că pe banchete nu mai era loc,aşteptând ca inevitabilul să se producă…adică să intru şi eu în acel birou minune. Ăst timp…cât noi vegetam neproductivi…personalul de la etajul 2 se agita puternic pe culoar. Două cucoane vorbeau la o ţigară despre un botez, una stătea gânditoare lângă scrumiera cu picior sorbind fără grabă dintr-o ceaşcă de cafea, trei tipi discutau de nişte faze de gol de la nuş’ce meci iar alţi doi tocmai aranjaseră o partidă de pescuit înainte să se închidă sezonul. Activitate puternică…nu glumă…îmi spusei cu obidă.

În fine…după un timp “rezonabil”de aşteptare de cca o oră şi jumătate am INTRAT la pomul lăudat…o cameră MARE cu doar două birouri din  care la unul un funcţionar slăbuc trăgea din ţigară şi studia ţâţele unei gagici din Click iar la celălalt trona o…ceva…mai mult lată decât înaltă ce tocmai se contrazicea la telefon cu cineva privind budinca de cartofi. Direcţionat cu un gest plictisit către “focă” am stat în picioare cam cinci minute până aceasta a convins-o pe cealaltă să pună şi ouă bătute deasupra…

Budinca fiind finalizată mi-am “permis” s-o deranjez cu umilul meu dosar la care nici măcar nu s-a uitat dându-mi însă o hârtiuţă cu o sumă de bani (taxa) ce trebuia achitată.

– Mergeţi la etajul unu camera 113.

Ies, cobor, caut camera şi dau, bineînţeles, de precesedorii mei. Aştept…aştept…intru, dau hârtiuţa iar cucoana de la birou începe să scrie “de mână” factura, greşeşte, înjură, dispare preţ de zece minute, revine, completează…corect…în fine.

– Mergeţi la etajul trei camera 301.

???? Urc…deja statul în picioare şi fâţîitul începuseră să mă obosească…dau de camera 301 cu inevitabilii mei înaintaşi. Aştept…aştept…intru. Două birouri unite cu trei madame din care una le prezenta celorlalte câteva parfumuri de contrabandă. Una dintre ele catadicseşte să lase marfa din mână, studiază factura, pune o semnătură şi-mi spune : ceilalţi să nu intre până nu sunt chemaţi iar dumneavoastră mergeţi la parter la casierie.

Cobor…cobor…cobor…ajung…coadă…coadă…plătesc…în fine. Întreb iar : Şi cu chestia asta ce fac ?

– Mergeţi la etajul 2 la camera 201 pentru număr.

Urc…urc…urc…ajung…coadă…intru…iau număr…gata…am terminat. Ies…cobor…cobor…cobor. Portarul mă întreabă dacă am rezolvat …că mă vedea cam pleoştit.

– Am rezolvat…da liftul ăla de ce dracului nu merge că am scos limba de un cot pe scările astea. Sus, jos, sus, jos !

– Lasă dom’le că face bine la inimă …zise el împăciuitor

–  ‘ Raţi ai dracului cu Radetul vostru…am zis eu…dar în gând…că nu se ştie niciodată !!!

Şi în fond are dreptate. Nu spun ăştia la televizor că “pentru o viaţă sănătoasă face-ţi mişcare cel puţin…enşpe minute pe zi”??? Acum a mai rămas treaba aia cu “respectaţi principalele mese ale zilei”. Oare la ce instituţie să mă duc pentru treaba asta ???

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

