Fatidica cifră “4” şi glorioasele amintiri

Poarta penitenciarului scârţîi deschizându-se lenevos pentru a permite ca ambulanţa să se strecoare ca o albinuţă prin spaţiul lăsat cu zgârcenie, ferind de ochii reporterilor buluciţi afară orice detaliu din interior.

Coborî greoi, amorţit de prea multă leneveală pe patul de spital de la Floreasca, înconjură cu privirea răutăcioasă micul univers în care îşi va petrece ceva timp…nici el nu ştie precis cît… şi înaintă şovăielnic către culoarul care îl înghiţi nesăţios şi lacom.

Condus cu grijă şi supuşenie de către un…naiba ştie ce grad o avea…intră după câteva minute într-o cameră cât un sfert din biroul lui, cu două paturi, două fişete, 4 noptiere şi două veioze îngălbenite de vreme. Unul era ocupat deja. Lângă uşă…în poziţie de drepţi…îl întâmpină un “gradul”(!!!???) cu privirea servil de îndatoritoare, transpirat în uniforma ce mirosea a nou şi a naftalină de magazie cu efecte.

– Să trăiţi toa… trăiţi dom’ preşedinte…bine aţi sosit că vă aşteptam. Mă numesc plotoner Bijboacă şi răspund de cazarea dumneavoastră. Vă aflaţi la terapie “tensivă”camera 4 din 8.

– Pe loc repaus Bijboacă…îmi aduce şi mie cineva geanta ? Şiii…zi regulamentul să nu te bag la belea din prima…

– Toa…dom’ preşedinte…raportez…:Dimineaţa scularea la ora 4…că-i vară şi dă deja lumina. Toiletarea, spălat, ras, curăţenie sector p’acişilea… 40 de minute. Raportul şi numărarea pîn’la ora 5. Masa de la 5,40 până la…calculând în minte…în fine…40 minute, dupe care program dă pat, analize, vizită don’doctor, pastile…ştiţi dumneavoastră. Zilnic plimbare obligatorie de “voe” în corpul C4- curte 40 minute, telembizor 4 ore pe zi cînd se dă drumu’ la cablu de la secretariat, prânzul şi masa de seară câte 40 minute, pachete doar 4 bucăţi pe lună ca şi vizite…tot 4, 4 cărţi de citit în dotare pe lună…că ajunge… şi nu mai mult de un pachet de cărţi de joc.Telefonul…cu aprobare …numai de 4 ori sub supraveghere…c’aşa zice la regulă.

– Da’ programul de duş ?

– Să trăiţi…de 4 ori pe săptămână dupe masa de prânz…că e iconomie de resticţie la apă.

– Bine Bijboacă…să-mi trimiţi şi mie geanta…spuse cu amărăciune aşezîndu-se cu un oftat şi dus pe gânduri pe patul rămas liber.

Bijboacă iese mergând cu spatele şi închise uşa după el.

Băi frate…auzi…numai 4 pachete şi 4 vizite pe lună. Păi eu primeam 4 pachete pe zi…e drept nu de alimente…şi 4 vizite pe oră.. şi asta când aveam chef. De 4 ori duş pe săptămână !!! …o să mă umplu naibi de păduchi aici…lipsă de civilizaţie…ce le strica de două ori pe zi !?…auzi…restricţie. Şi mesele numai 40 minute…păi ce este doar “antreu”?, mă obligă să mănânc în viteză să-mi distrug stomacul? Eh…ce mese trăgeam la partidele de vânătoare…de ne apuca dimineaţa…aşa…ca să ne tihnească. La telefoane nu-i problemă c-o să-i zic lui Rus să-mi aducă două mobile noi. Măcar asta să facă şi el, că de data asta le-a încurcat de tot, beleregul dracului. Păi e tâmpit…trimite salvarea înainte să trag cu pistolul ???…dacă mă răzgândeam…şi poliţistul ăla…un incompetent…n-a fost în stare să-mi devieze mâna ca lumea (cum am discutat) de m-am zgâriat la gât cu cătarea pistolului. Pe vremea mea nu s-ar fi întâmplat aşa ceva…incompetenţi. Iar lui Victor ăsta îi arde de poze la Consiliu Europei…că ce altceva ştie…nici măcar diploma n-a ştiut s-o plagieze ca lumea…un fripturist. Auzi…la ora 4 scularea…păi da’ ce sunt eu …găină?…Ăştia mă pun în curând să fac şi ouă pentru mic dejun cu restricţiile astea ale lui Rus. Guvern de găinari…să mă lase să ajung aici…mai bine aranjam treaba cu Sergiu Nicolaescu…că ăla ştie regie …nu glumă. Auzi…televizor doar 4 ore pe zi…ia să-l chem eu pe Rus la ordine că…ştie el de ce…te joci cu te-ncurci.

Mdaaa…cred că trebuie schimbat câte ceva în sistemul penitenciar…ia să compun eu un proiect de ordonanţă…că ăştia semnează ca primarii la prima strigare. Auzi…doar 4 cărţi pe lună…’raţi ai dracului cu regulile voastre. Las’că vă aranjez eu…

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

