Po-Pulimea pentru referendum

Ziua toridă care începea deja îmi străpungea ochii iar cei 27 de grade la umbră de la ora 8 dimineaţă mă stimulau să-mi rezolv cât mai repede problemele programate pentru sâmbăta aceasta. Prima oprire a fost întrun bloc din Piaţa Alba Iulia unde portarul, personaj machiavelic în prostia lui, mă întâmpină cu un “Să Trăiţi” sănătos, de om care vegetează la răcoarea holului în timp ce ceilalţi gâfîie anevoios când intră. Şi cum liftul se încăpăţâna să fie ocupat pe la etajele superioare, nea Petrică vine spre mine “conspirativ şi zise “întrebător:

– Ce-am auzit dom’Radu…cu Băsescu s-a amânat ??

-……..????…Ce anume nea Petrică?…a fost suspendat…nu s-a amânat nimic.

-……..!!!…Păi cum adică…Păi de ce îl mai votează din nou ? Şi noi ce tre’să facem?

– Păi să te duci la vot pe 29 şi să votezi.

– Păi ce să votez ? E încurcate trebile astea dom’ Radu !

Am dat a lehamite din mână şi am profitat de liftul care sosise la parter cu o gaşcă de muncitori ce lucrează la un apartament şi am dispărut din raza lui vizuală, lăsându-l într-o “nebuloasă” totală.

Peste vreo două ore ajung…ca orice om gospodar…în piaţa Domenii pentru oareşce aprovizionare de sâmbătă şi duminică. O roşie, o brânză, o măslină, o mâncare de căţei, o ceapă…mde…ca omu’. La brutărie mă întâmpină “donşoara” , bine cunoscută mie, care , cu un zâmbet triumfător mă informează : L-a dat afară pe Băsescu…mergem la vot pe 29. Donşoară…zic…a fost suspendat iar pe 29 trebuie să decidem dacă rămâne el sau, indirect, îl acceptăm pe chiulangiul şef Antonescu ca preşedinte.

-Păi cum Antonescu…păi eu nu îl votez pe Antonescu…e un nenorocit cu laţele alea vopsite…ce …io n-am văzut !

-Da donşoară…dar dacă nu îl votezi pe Băse e cam şi cum îl votezi pe Antonescu.

– Păi dă ce…mie mi-e scârbă de Antonescu…n-aţi văzut ce ochi de peşte mort are ?

– Bun …atunci…totuşi…pe cine votaţi în 29 acum ?

– Pe Diaconescu…îmi este simpatic.

Am luat pîinea şi m-am “tirat” scurt din brutărie. Lupta era inegală.

În piaţă, printre tarabele pline cu legume şi fructe ce-ţi produceau pofte ce depăşeau un buget normal de sfârşit de săptămână, trecea o”Băbuţă” târăind o sacoşă pe rotile care încurca inevitabil traficul normal al pieţii. Schimburile de replici între tarabagii privind evenimentele de ieri imprimau o atmosferă plăcută de “adevărată” piaţă iar un reporter TV cred cred că ar fi avut o pîine albă de mâncat cu un reportaj tematic. Este inutil să vă redau măcar frânturi de discuţii…mi-ar lua foarte mult timp…dar băbuţa a fost “genială”ca reacţie la discuţiile încrucişate dintre tarabe.

– Să dea boala în el de nenorocit…că mi-a furat bani din pensie să-şi cumpere maşină la Craiova…ăsta e Satana pe pământ şi ne pedepseşte Dumnezeu din cauza lui. Chioru’dracului !

– Păi cum ne pedepseşte ăl de sus pentru Băsescu, mamaie ? mă bag eu în vorbă ca nepricopsitul.

– Păi nu vezi că e mereu cutremure…ne pedepseşte ăl de sus…e Anticristu’ pe pământ.

……..!!!!!????? Rămas făra replică m-am repliat prudent…cine ştie ce roşii stricate mai luam peste bot dacă mai ziceam ceva.

Eeeeei copii…ne aşteaptă vremuri grele cu asemenea po-pulime !

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

2 Responses to Po-Pulimea pentru referendum

  1. vax-albina says:

    Daca e Petrica si Alba Iulia, atunci Radu e Vlad, nu?

Leave a Reply

