Ai comisie…n-ai belele…legea e de partea ta

Satul Pizdoci (!?) Teleorman era dea toropit de căldura infernală de la primele ore ale dimineţii. Cîinii costelivi tândăleau la umbra sălciilor pipernicite de pe marginea uliţelor, hămăind în scârbă la orice trecător ce se aventura lenevos în zona lor de protecţie.

Primarul Ştoloacă,  om la 120 kile bine aşezate pe burdihanul generos, intră în birou şi se trânti scârbit pe scaunul “prezidenţial” din dotarea “cabinetului” său urlând cu un glas răguşit de fumător şi băutor constant :

– Floaaaareooo !…la care apăru Floarea…o “crizantemă” cu pulpele cât două turle de biserică, îmbrăcată într-o rochie lucioasă de seară rămasă de la o nuntă ce avusese loc acu’ trei ani la căminul cultural şi care devenise uniforma ei de zi cu zi pentru “foncţia”importantă de secretară de primărie.

– Da şefu’ am venit. O cafea…un şpriţ rece… un castravecior murat…sau ceva acte la semnat???

– Floareo…lasă chestiile astea că e prea devreme. Azi avem audienţe. Ai ceva pă caiet.?

– Da şefu’ pă Dragomir.

– Dragomir? Care Dragomir? Ce draci…nu mai cunosc eu oamenii din satu’ ăsta?

– Ştiulete… şefu’…c’aşa îi zice.

– Ahaaaa…Şi ce draci vrea Ştiulete pe căldura asta ?

– Păi zice că i-a furat cineva gâsca aia de prăsilă cu ciocu’ galben şi cică Nilă i-a furat-o…aşa zice el…io de un’ să ştiu!?

– Cine bă…Nilă…finu’…băăă frate …şi i-am spus să se lase de găinării…bine bagă-l încoa.

Ştiulete, om amărât, sfrijit, uscat ca un ştiulete necrescut( că de aici îi venea şi porecla) intră sfios călcând cu grijă cu gumarii săi de zi cu zi pe covorul pufos din birou. Încovoiat umil aştepta o vorbă care nu întârzie să se audă:

– Ia loc Ştiulete…ia zi…care-i treaba…da’ scurt că e probleme multe azi.

– Don’Premar…Nilă îmi fură gâsca aia de prăsilă…ziua în amiaza mare…că văzură toţi cum trecu cu ea pă uliţă la subraţ.Să dea gâsca…că-i a mea…am crescut-o dă mică…

– Bă Ştiulete…uite care-i treaba…ca să n-o mai lungim…ştii că făcui o Comisie pentru trebi d’astea. Ai fost la ei…ai reclamat că-i găseşti în fiecare seară la cârciumă la Serafim?

– Da don’ Premar da’ ei zice că Nilă n-a furat…deşii l-a văzut toată lumea…ce naiba.

– Bă Ştiulete…adicălă vrei să zici că comisia care e formată din Lindeaţă…văru’…Plevuşcă…ginerele…Zgăbete…cumnatu’ e “incompletentă”?

– Nu don’ Premar… dar toţi îl văzură pe Nilă cu…..

– Care toţi bă…care toţi…ia zi…zi trei măcar..hai…să te auz ?

– Păi don Premar… ţaţa Ioana a lu’ Fleaşcă, taica Popa, alde Pufulete de la troiţă, Dormete a lu’ Chioru, Zvâc a lu’ Petre fieraru, Costel de la comperativă….

– Hooo…Bă Ştiulete…face ăştia parte din Comisie? Nu face parte….Deci alde Fleaşcă, Pufulete, Zvâc, Dormete, Costel…este nişte impostori…e chestie politică Ştiulete …nu înţelegi…taica Popa nu se pune că e independent. Deci ai adunat nişte neicanimeni să spună că Nilă…finul meu…ţi-a furat gâsca…comisia a spus că nu a furat…deci tu pe cine vrei să cred…Comisia sau pă ăia care zice că a văzut pă măsa şi pă tasu? Eu cred Comisia…că e legală…aşa că ieşi afară că am şi alte trebi…

-Da’ don Premar…gâsca mea…eu ce fac…că nu mai e…şi e la Nilă ?!

– Ştiulete…eşti nesimţit şi încalci legea…poa’să vadă tot satu pă Nilă cu gâsca sub braţ…dacă această Comisie zice că nu Nilă finu’ a furat gâsca… ce tot mai mă freci la icre. Hai…Ieşi!

Deci…ce bună e o comisie la casa omului. Şi dacă nu o ai…mielu’ te cheamă…te bagă la penal.

 

 

 

 

This entry was posted in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink.

Leave a Reply

